Artikelen

31-5-2022: Het kabinet heeft nauwelijks een realistische onderbouwing voor het opnieuw aankopen van KLM-aandelen. Duurzaamheid, invloed en algemeen publiek belang worden aangevoerd, maar niet geloofwaardig uitgewerkt. 
30-5-2022:

3000 Nederlanders en 17 bewonersorganisaties/Ngo's adviseren dringend geen aandelen Air France-KLM bij te kopen. Op grond van het regeringsbeleid inzake staatsdeelnemingen en klimaat is dit niet te verantwoorden.

In de brief wordt bepleit KLM 'slim te laten krimpen'. Er zijn veel maatregelen mogelijk die het vliegverkeer beperken terwijl Nederlanders nog steeds -af en toe- met het vliegtuig op vakantie kunnen voor een redelijke prijs.

30-4-2022: Renske Leijten legt uit hoe het zit en benoemt simpelweg man-en-paard. Met milieu en klimaat als smoes zijn 60 Miljard gereserveerd. Waar gaan die naar toe? Dankzij een rijtje voormalige politici van de VVD komt alles bij een handjevol vreselijk vervuilende bedrijven terecht die daar dan zogenaamd goede dingen mee gaan doen..... om te kotsen hoe ziek. En de burger mag zich helemaal blauw betalen om deze sprookjes te financieren.
26-4-2022: Arjen Lucach legt uit  wat er aan de hand is met het verdienmodel van Schiphol: 70% van de passagiers zijn overstappers. Schiphol is daarmee veel groter geworden dan nodig is voor de Nederlandse behoefte van bewoners en ondernemers. HEt grondpersoneel wordt uitgebuit en moeten zwaar werk verrichten tegen een minimale betaling. Met name voor overstappende passagiers..
21-4-2022: In recent years people have been warning that if we carry on as we are with climate change, it will eventually cause the collapse of our civilisation.
18-4-2022: Sea level rise is a problem that is garnishing increasing attention among both scientists and the media. And as climate change continues to warm the earth, the current rate of 1.4 inches per decade is projected to increase, with NOAA predicting another foot of sea-level rise along US coastlines by 2050.
9-4-2022: De Reclame Code Commissie (RCC) heeft beslist dat KLM zijn klanten misleidt door hen het idee te geven dat zij hun vlucht volledig kunnen neutraliseren als zij compensatie kopen. Doordat KLM termen als ‘CO2ZERO’ en ‘CO2-neutraal’ gebruikt, zal de gemiddelde consument onterecht denken dat via bosprojecten zijn vlucht geen impact heeft op het klimaat.
31-3-2022: Martin Bosma interrumpeert Hind Dekker-Abdulaziz en komt met 2 voorbeelden van Amerikaanse praktijken/ belangenverstrengeling bij D66. Kort interruptiedebat.
Volgende 10